28 Haziran 2008 Cumartesi

Arda Turan' ın beş sırrı



Avrupa Şampiyonası'na Portekiz yenilgisiyle başlayan millilerimiz önceki gece İsviçre karşısında adeta yeniden doğdu. Yağmur altında yenik düştüğü karşılaşmayı 2-1'lik zaferle noktalayan Ay Yıldızlılar, Avrupa'nın dilinde. Herkes maçın kahramanı Arda Turan'ı konuşuyor. Uzatmalarda attığı golle üç puanı getiren Arda ise mutluluğunu arkadaşlarıyla kutluyor. Golden sonra eliyle 5'i gösterip yedek kulübesine koşmasının sırrını ise şöyle açıklıyor: "Bu Emre ağabeyin (Belözoğlu) forma numarası. Sakatlığı yüzünden forma giyemediği için üzgündü. Ben de golü ona hediye ettim."

İsviçre'ye uzatmalarda attığı golle Türkiye'nin çeyrek final umudunu yeşerten Arda Turan, golden sonra '5' işareti yapmasının hikayesini anlattı: "Emre ağabey sakatlığı sebebiyle oynayamadığı için üzgündü. Elimle onun forma numarasını göstererek sevincimi paylaştım.

Euro 2008'e Portekiz yenilgisiyle başlayan, ikinci maçında ev sahibi İsviçre'yi geriye düşmesine rağmen 2-1 mağlup ederek çeyrek final yolunda 'dev' adım atan Ay-Yıldızlı futbolcularımız, hedefe kilitlendi. Saint Jakob Park Stadı'nın çamur deryasına dönen zemininde uzatma dakikalarında attığı golle Türkiye'yi sokağa döken Arda Turan, tüm Türkiye'nin başarıya kilitlenmesi halinde şampiyonadaki yolumuzun uzun olacağını söyledi. Umutlarımızı yeşerten gol sonrası eliyle '5' işareti yaparak yedek kulübesine koşmasının sebebini anlatan Arda, attığı golü sakatlığından dolayı yedek kulübesinde oturan Emre Belözoğlu'na hediye ettiğini kaydetti. Yıldız futbolcu, "Emre ağabey 5 numaralı forma giyiyor. Ben de golü atınca elimle beş beş yaparak yedek kulübesindeki Emre ağabeye koştum." dedi.

Emre'nin oynayamadığı için çok üzgün olduğunu ifade eden Arda, "Benim Emre ağabeyle çok farklı bir diyaloğum var. Kendisini hem bir futbolcu hem de insan olarak çok seviyorum. İsviçre maçında oynamayı çok istiyordu. Ancak sakatlığı yüzünden forma giyemedi. Bu yüzden maçtan önce çok üzgündü. Son dakikada golü atınca elimle onun forma numarası olan beş işaretini yaparak ona koştum." açıklamasını yaptı. Arda Turan, İsviçre karşısında oynadığı futbol ve attığı golle kendisine güvenenleri utandırmadığını belirterek, "Portekiz maçında oynamayınca tabii ki üzüldüm. Ancak İsviçre karşısında hocamız Fatih Terim bana ilk 11'de görev verdi. Ben de sahaya çıkıp elimden geleni yaptım. Son dakikada da gol atıp takımımıza üç puanı kazandırdım." ifadelerini kullandı.

Maçın adamı seçilmesine rağmen ödülünü alamamasını esprili bir şekilde yorumlayan Arda, "Doping kontrolüne girmiştim. O yüzden biraz geç kaldım. Ödülümü Fatih Terim hocamız aldı. İnşallah Çek Cumhuriyeti karşısında da maçın adamı seçilirim ve bu kez ödülü ben alırım." şeklinde konuştu. Portekiz maçından sonra gereksiz bir şekilde eleştirildiklerine dikkat çeken Arda, şöyle devam etti: "Elbette ki burada maçlar kazanıp kaybedeceğiz. Ancak daha turnuva bitmeden ağır bir şekilde eleştirilmemize bir anlam veremiyorum. Biz bütün bu eleştirilere rağmen moralimizi bozmadık. Ev sahibini de yenerek grupta iddialı duruma geldik. İnşallah Çek Cumhuriyeti'ni yenip ilk hedefimiz olan çeyrek finale yükseleceğiz." Şampiyonalarda birlik ve beraberliğin çok önemli olduğuna işaret eden Arda konuşmasını şöyle tamamladı: "Biz kaliteli bir ekibiz. Avrupa'nın önemli takımlarında oynayan oyuncu arkadaşlarımız var. Kampta inanılmaz bir takım havası yakaladık. Eğer bütün Türkiye de bizim başarılı olacağımıza inanır ve iyi bir sinerji oluşturursak bence şampiyonadaki yolumuz uzun olur."

tam haber metni için tıklayın

Hiç yorum yok: